Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Kampania wkracza na internetowe tory

Treść

Tegoroczna kampania wyborcza wkracza na zupeÅ‚nie nowe, dynamiczne, internetowe tory. Nic dziwnego, ta metoda komunikacji dawno już przestaÅ‚a być domena wyÅ‚Ä…cznie ludzi mÅ‚odych. Polowanie na wyborców w sieci trwa. Pytanie, czy wszystkie sztaby nadążą za narzuconym tempem internetowej kampanii?

Filmik w internecie, przedstawiajÄ…cy fragment treningowego zjazdu Andrzeja Dudy przed narciarskim III MemoriaÅ‚em im. Marii KaczyÅ„skiej w Rabce, zaledwie w ciÄ…gu trzech dni obejrzaÅ‚o ponad 26 tys. osób.

- Nowoczesny kandydat, nowoczesna kampania i nowoczesna prezydentura. MyÅ›lÄ™, że tak można to podsumować – powiedziaÅ‚ Ryszard Czarnecki, eurodeputowany PiS.

Widać wyraźnie, że sztab kandydata Prawa i SprawiedliwoÅ›ci poza kampaniÄ… tradycyjnÄ… – wizytowanie różnych zakÄ…tków kraju czy bilbordy stawia również na internet.

- Spot nosi tytuÅ‚: „PrzyszÅ‚ość ma na imiÄ™ Polska” i bÄ™dzie emitowany we wszystkich telewizjach również w internecie – powiedziaÅ‚ poseÅ‚ Marcin Mastalerek z PiS.

Równie dynamicznie jest na facebookowym profilu Adama Jarubasa kandydata ludowców. W internecie można zobaczyć filmik z wczorajszej inauguracji kampanii prezydenckiej w rodzinnej gminie Adama Jarubasa w Nowym Korczynie.

- Wszystko co zawdziÄ™cza ma dziÄ™ki ludziom. Kontaktuje siÄ™ z ludźmi tak, jak do tej pory to robiÅ‚, jak przebiegaÅ‚a jego kariera – powiedziaÅ‚ StanisÅ‚aw Å»elichowski z PSL.

Na potwierdzenie na facebooku klasyczny już selfie z młodymi wyborcami.

Podobna taktyka w sztabie kandydatki SLD. Magdalena Ogórek zachÄ™ca do kontaktu drogÄ… elektronicznÄ….

- Piszcie do mnie. Na moich stronach internetowych jest specjalna zakÅ‚adka, w której proszÄ™ was o to, byÅ›cie pisali o każdej kwestii, którÄ… chcecie bym podjęła jako prezydent. (…) Czytam je wszystkie – powiedziaÅ‚a Magdalena Ogórek.

„To najlepsza droga kontaktu z wyborcami. Można poznać ich zdanie, potrzeby i problemy” – powiedziaÅ‚ sekretarz SLD Krzysztof Gawkowski.

- Pewien nowy sposób komunikacji, szybki, aktywny pozwalajÄ…cy na szybkÄ… odpowiedź. DziÅ› nie trzeba jechać do WrocÅ‚awia, KÅ‚odzka, nie trzeba być w Szczecinku, czy innym mieÅ›cie wystarczy odpowiedzieć na maila – powiedziaÅ‚ Krzysztof Gawkowski, sekretarz generalny SLD.

Ta kampania to nowe pokolenie, nowe twarze i nowe pomysły.

Na tej płaszczyźnie widoczny jest silny kontrast ze statecznym, o pokolenie starszym, obecnym prezydentem Bronisławem Komorowskim.

Wszystko, również internetowy przekaz, osadzony jest w konwencji spokoju. Kampania prezydencka również raczej tradycyjna.

- W tym kalendarzu jest mnóstwo spotkaÅ„ i wyjazdów jeszcze normalnych, prezydenckich – powiedziaÅ‚a Iwona ÅšledziÅ„ska-KatarasiÅ„ska z PO.

- JeÅ›li chodzi o kandydata BronisÅ‚awa Komorowskiego – tak, to bÄ™dzie nowoczesna kampania – powiedziaÅ‚ Tomasz NaÅ‚Ä™cz z Kancelarii Prezydenta.

SzczegóÅ‚ów co do tego na razie jednak brak. Na pewno obecnie w kampanii nie można rezygnować z internetu – wskazujÄ… eksperci. Ogromne możliwoÅ›ci dajÄ… media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe.

- Dodatkowo przyciÄ…gnie do siebie mÅ‚odych ludzi, którzy chcÄ… zmian, którzy spojrzÄ… na politykÄ™ w sposób demokratyczny – powiedziaÅ‚ Zbigniew Kozak, politolog z GdaÅ„ska.

Jak przyznaje medioznawca dr Hanna Karp swobodnie z internetu korzystają dziś coraz starsi użytkownicy. To medium daje dziś coraz większe możliwości.

- Przede wszystkim w tej chwili z sieci korzysta mÅ‚ody użytkownik miÄ™dzy 16-tym a 24-tym rokiem życia. Tych użytkowników jest 92,4 proc. Również starsi miÄ™dzy 16-tym a 50-tym to jest również niemalże 80 proc. populacji – powiedziaÅ‚a dr Hanna Karp, medioznawca.

Niemrawa kampania BronisÅ‚awa Komorowskiego w internecie to – zdaje siÄ™ kolejny powód tego, że dziÅ› już nawet najbliższe otoczenie prezydenta przestaÅ‚o Å›nić sen o zwyciÄ™stwie w I turze wyborów.

TV Trwam News

źródÅ‚o: RIRM, 15 lutego 2015

Autor: mj